آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج

شروع بازی-کیش و مات-دانلود شطرنج-بازی شطرنج-شطرنج کودکان

آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج

شروع بازی-کیش و مات-دانلود شطرنج-بازی شطرنج-شطرنج کودکان

آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج و شروع بازی شطرنج و دانلود بازی شطرنج هم برای اندروید و هم کامپیوتر

بایگانی

ترفند های طلایی شطرنج

شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰ ق.ظ | شطرنج-ایران | ۴ نظر

ترفند های لازم برای یک شطرنج باز پر اقتدار!

 

هرچه زودتر قلعه گیری کنید.

آنچه یک شطرنج باز حرفه ای در حین بازی شطرنج باید در نظر بگیرد حفظ امنیت شاه خودی است.قلعه رفتن نیز یکی از روش های حفظ امنیت شاه و بردن او به پشت خط مهره ها است.قلعه گیری باعث می شود امنیت شاه شما حفظ شود و ارتباط بین دو رخ برقرار شده و رخ ها ستون ها را بیشتر کنترل کنند.پس سعی کنید شرایط قلعه رفتن را فراهم کنید و ممنوعات قلعه گیری را انجام ندهید نظیر حرکت مهره شاه و رخ ها!برای خواندن مقاله قلعه رفتن کلیک کنید.

shatranj_iran_castling

 

 

اجازه قلعه رفتن به حریف را ندهید!

همانطور که به شما گفتیم شاه خود را به قلعه ببرید تا امنیت آن حفظ شود.پس اجازه قلعه رفتن به حریف را ندهید تا امنیت آن حفظ نشود و فرصت حمله به حریف را داشته باشید.یکی از ترفند های جلوگیری از قلعه رفتن حریف این است که شرایط قلعه رفتن را از او بگیرید مثلا در لحظات شروع و اواسط بازی به شاه کیش دهید تا حرکت کند و دیگر حق قلعه رفتن را نداشته باشد یا مهره های رخ حریف را تهدید کنید تا مجبور به حرکت باشند و دیگر نتوانند قلعه روند.

shatranj_iran_don_t_let

 

 

در موارد غیرضروری،پیاده ها را حرکت ندهید.

حرکت پیاده در اکثر موارد صرفا جهت بازکردن مسیر سوارهایی نظیر وزیر و فیل و رخ است.با پیاده ها حرکت اضافی انجام ندهید تا فرصت های طلایی را از دست ندهید.

برای خواندن مقاله تاکتیک های شطرنج کلیک کنید.

از ایزوله شدن سرباز ها جلوگیری کنید.

سرباز،مهره ای نسبتا ضعیف در بازی شطرنج است.فراموش نکنید از ارزش نسبی پایینی برخوردار است نه ارزش مطلق!پیاده می تواند ارتقا یابد!برای خواندن مقاله ارتقا پیاده کلیک کنید.

پیاده ایزوله،پیاده ای است که در ستون کنار خود در خانه همرنگ پیاده ای وجود ندارد که از او محافظت کند(پیاده از پیاده بصورت ضربدری و اریب حفاظت می کند) و باید سوارها از او دفاع کنند.

علاوه بر موارد گفته شده،سعی کنید با مهره های باارزش نسبی پایین تر از بقیه مهره ها دفاع کنید.مثلا با مهره وزیر اسب از پیاده حفاظت نکنید،چون به هرحال برای حفاظت از یک پیاده به خطر انداختن وزیر منطقی بنظر نمی آید!

shatranj_iran_piyade

 

 

پیاده عقب افتاده یک ضعف محسوب می شود:

پیاده عقب افتاده پیاده ای است که در پوزیشن ابتدایی خود باقی مانده و حرکت نکرده است.دلیل اینکه پیاده عقب افتاده یک ضعف محسوب می شود این است که این پیاده ها مانع گسترش سوارها شده و خانه جلوی آنها توسط حریف اشغال می شود.پس پیاده ها را منطقی و استراتژیکی جلو ببرید!

از دوبل شده پیاده ها خودداری کنید.

پیاده های دوبل پیاده های همرنگی هستند که در یک ستون قرار دارند.به فرض مثال پیاده برای گرفتن حریف به ستون مجاور خود حرکت کرده و هم اکنون دو پیاده همرنگ در یک ستون قرار دارند.این پیاده آزادی حرکت کم و آسیب پذیری بالایی دارند.

نظرات  (۴)

الان خوبه؟

بله بله

احتمالا امشب بریما

امشب؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی