آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج

شروع بازی-کیش و مات-دانلود شطرنج-بازی شطرنج-شطرنج کودکان

آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج

شروع بازی-کیش و مات-دانلود شطرنج-بازی شطرنج-شطرنج کودکان

آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج و شروع بازی شطرنج و دانلود بازی شطرنج هم برای اندروید و هم کامپیوتر

بایگانی

آنچه باید از شطرنج بدانید

پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹ ب.ظ | شطرنج-ایران | ۰ نظر

آنچه لازم است از شطرنج بدانید.

جواب آنالیز حرکت ها 1:

 

shatranj_iran_2_1_

 

اکنون نوبت مهره سیاه است.بنظر شما بهترین ادامه بازی چیست؟

  1. شاه سیاه رخ سفید را بزند و ارتقا پیاده را به حرکت بعدی موکول کند.

  2. پیاده سیاه با زدن اسب سفید ارتقا یابد.

  3. پیاده سیاه بدون زدن اسب سفید ارتقا یابد.

  4. پیاده سیاه به وزیر ارتقا یابد.(در مورد مهره)

  5. پیاده سیاه به اسب ارتقا یابد که در همان خانه شاه حریف را کیش کند.

  6. .....

اکنون به تحلیل و آنالیز هریک می پردازیم:

  1. اگر شاه سیاه رخ سفید را بزند کار تقریبا خوبی انجام داده است؛با اینکه می توانست پیاده خود را به وزیر ارتقا دهد اما رخ سفید امکان داشت که برای شاه خطرآفرین باشد.پس با زدن رخ سفید کار صحیحی انجام داده است.

  2. اگر پیاده سیاه اسب را زده و به وزیر ارتقا یابد،شاه را کیش می دهد اما مستقیما توسط شاه زده می شود.پس این حرکت با احتمال زیادی غلط است!

  3. اگر پیاده سیاه بدون زدن اسب،به وزیر ارتقا یابد حرکت نسبتا درستی است چون مستقیما از بازی حذف نمی شود.اما رخ سفید امکان دارد خطرساز باشد.به همین خاطر گرفتن رخ سفید و موکول کردن ارتقا پیاده به حرکت بعدی معقول است.

  4. پیاده سیاه می تواند به سوارهایی همانند وزیر،رخ،فیل و اسب ارتقا یابد؛که بنظر می رسد ارتقا پیاده به وزیر معقول است.درست است که اگر به اسب ارتقا یابد در همان خانه شاه حریف را کیش می کند اما در این قسمت،وزیر مهره قدرتمندتری بنظر می رسد.

  5. در قسمت بالا نیز گفتیم؛پیاده سیاه می تواند به اسب ارتقا یابد که آن نیز سودمند باشد.می توانید بین دو مهرر وزیر و اسب تصمیم بگیرید.

​​​​​​​برای خواندن نکات تکمیلی کلیک کنید.

​​​​​​​جواب آنالیز حرکت ها 2:

 

shatranj_iran_2

 

در تصویر بالا نوبت حرکت با مهره سیاه است.بنظر شما بهترن ادامه بازی چیست؟

  1. پیاده سیاه در خانه d1 قرار گیرد و به انواع سوار ها ارتقا یابد.

  2. پیاده سیاه اسب را بزند و ارتقا یابد.

  3. پیاده سیاه وزیر را بزند و ارتقا یابد.

  4. فیل سیاه پیاده سفید را بزند و جلوی ارتقا پیاده حریف را بگیرد.

  5. رخ در خانه g8 قرار بگیرد و جلوی ارتقا پیاده حریف را بگیرد.

  6. ...

​​​​​​​اکنون به تحلیل و آنالیز هریک از حرکت ها می پردازیم:

  1. اگر پیاده سیاه به خانه d1 برود و به هر یک از سوارها ارتقا یابد با احتمال قوی توسط وزیر گرفته می شود؛یعنی این حرکت غلط ترین است.

  2. اگر پیاده سیاه اسب سفید را بزند و ارتقا یابد دوباره با احتمال قوی توسط وزیر گرفته می شود.این حرکت نیز غلط است.

  3. اگر پیاده سیاه وزیر را بگیرد و ارتقا یابد.حرکت سودمندی دارد. همزمان با گرفتن وزیر حریف،خود به وزیر ارتقا می یابد.

  4. همچنین فیل سیاه می تواند پیاده سفید را بگیرد و جلوی ارتقا پیاده حریف را بگیرد.به پایان این قسمت دقت کنید.

  5. رخ سفید در خانه g8 قرار بگیرد اما دوباره نمی تواند جلوی ارتقای پیاده حریف را بگیرد.

در این بازی شما دو انتخاب دارید که بستگی به روحیه شما دارد که جنگجو هستید یا نه!شما می توانید پیاده خود را به وزیر ارتقا دهید و در عوض حریف شما نیز به وزیر ارتقا یابد.انتخاب دوم این است جلوی ارتقا پیاده حریف را بگیرید و همچنین شما نیز این فرصت را از دست می دهید....یا هردو وزیر داشته باشید یا هیچ یک وزیر نداشته باشید!این موضوع به سلیقه و روحیه شما بستگی دارد. 

برای خواندن مقاله ارتقا پیاده کلیک کنید.

برای مقایسه قیمت های شطرنج کلیک کنید(بطور مستقیم از دیجی کالا):

 

shatranj_iran_digikala_1

 

 

 

 

shatranj_iran_digikala_2

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی