آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج

شروع بازی-کیش و مات-دانلود شطرنج-بازی شطرنج-شطرنج کودکان

آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج

شروع بازی-کیش و مات-دانلود شطرنج-بازی شطرنج-شطرنج کودکان

آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج و شروع بازی شطرنج و دانلود بازی شطرنج هم برای اندروید و هم کامپیوتر

بایگانی

ترفند های طلایی شطرنج

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۱۱ ب.ظ | شطرنج-ایران | ۰ نظر

ترفندهایی که شما را شطرنج باز تاریخی می کند!

یک شطرنج باز حرفه ای باید ترفند ها و تاکتیک هایی بلد باشد و اجرا کند تا او را در میدان شطرنج شکست ناپذیر کند!آنچه یک شطرنج حرفه ای را از یک شطرنج آماتور جدا می کند تاکتیک های او است که اصطلاحا سلاح او در بازی شطرنج می باشد!

ترفند های گفته شده ،تاکتیک های لازم برای دانستن است تا شما یک شطرنج باز تاریخی و قهرمان شوید!

برای خواندن مقاله تاکتیک های شطرنج کلیک کنید.

shatranj_iran_ehsan_ghaem_maghami

 

مهره های خود را گسترش دهید:

همانطور که در مقالات قبلی نیز بسیار تاکید کردیم،یک شطرنج باز حرفه ای باید مهره های خود را هرچه زودتر گسترش داده و آن ها را در پوزیشن های مطلوب خود قرار دهد تا هم فرصت تهدید حریف را داشته باشد و هم امنیت شاه خودی حفظ شود.برای خواندن مقاله گشایش شطرنج کلیک کنید.

یک سری از دلایل که شما باید مهره های خود را باید گسترش دهید:

  • برای نشان دادن عملکرد بهتر سوارها:سوارها باید هرچه زودتر گسترش یابند تا عملکرد خود را بهتر نشان دهند؛بر فرض مثال مهره اسب در شطرنج وقتی در گوشه صفحه قرار دارد آزادی عمل زیادی ندارد ولی زمانیکه در مرکز قرار دارد تعداد حرکت هایی که می تواند انجام دهد بسیار بالاست.و همینطور مهره فیل در شطرنج وقتی در گوشه های صفحه شطرنج است آزادی عمل کمی دارد!برای خواندن مقاله ارزش مهره ها کلیک کنید.

  • برای تهدید شاه حریف:اگر مهره هایتان گسترش خوبی نداشته باشند نمی توانند حریف را کیش و در نهایت مات کنند.بعنوان یک شطرنج باز حرفه ای شما باید نقشه استراتژیکی اجرا کنید تا حریف را به باخت بکشانید!

  • برای حفظ امنیت شاه خودی:عدم حرکت برخی مهره ها برای حفظ امنیت شاه خودی لازم است ولی فراموش نکنید برای قلعه رفتن شاه با رخ جناح وزیر یا شاه،یکی از شرایط ، خالی بودن فضای بین شاه و رخ است.پس برای قلعه رفتن شرایط را فراهم کنید که این موضوع بسته به بازی شطرنج شما دارد.برای خواندن مقاله قلعه رفتن کلیک کنید.

shatranj_iran_ghoshayesh_mohreha

 

از حرکت دادن مجدد و تکراری مهره ها خودداری کنید:

سعی کنید تا مهره های خود را بطور درست و کامل گسترش دهید و حرکات حرفه ای انجام دهید.با حرکت مجدد مهره ها فرصت حرکت مهره های دیگر و ابتکار و حرکت های استراتژیکی از شما سلب می شود؛پس یک مهره ها را چند بار حرکت ندهید برروی تمام مهره ها تمرکز کنید.فراموش نکنید تمام گفته های ما نسبی است آنچه مهم است اتفاقات بازی شماست.بسته به بازی باید عمل کنید.

shatranj_iran_harekat_tekrari

 

از کیش دادن غیر ضروری خودداری کنید:

کیش دادن شاه حریف که ضرورتی ندارد،لازم نیست.فراموش نکنید از کیش دادن غیر ضروری خودداری کنید نه ضروری!گاهی اوقات شما برای دفاع باید حمله کنید"بهترین دفاع حمله است" یا برای آچمز کردن مهره مهم،کیش انجام می دهید!

برای خواندن مقاله آچمزی کلیک کنید.

shatranj_iran_checkmate

 

هنگام گشایش،وزیر را پشت سر پیاده های خودی قرار دهید:

مهره وزیر در شطرنج از مهره های بسیار آسیب پذیر در بازی شطرنج است و همچنین از ارزش و قدرت بالایی برخوردار است؛به همین سبب هنگام گشایش وزیر را در پشت سر پیاده های خودی قرار دهید تا آسیبی به آن نرسد و حریف فرصت استفاده از تاکتیک چنگال را نداشته باشد!برای خواندن مقاله تاکتیک چنگال کلیک کنید.

در هنگام گشایش مهره وزیر باید با احتیاط حرکت دهد تا آسیبی به شما نرسد.

shatranj_iran_queen

دیگر ترفندها را نیز در مقالات بعدی خواهید خواند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی