آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج

شروع بازی-کیش و مات-دانلود شطرنج-بازی شطرنج-شطرنج کودکان

آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج

شروع بازی-کیش و مات-دانلود شطرنج-بازی شطرنج-شطرنج کودکان

آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج و شروع بازی شطرنج و دانلود بازی شطرنج هم برای اندروید و هم کامپیوتر

بایگانی

اخبار شطرنج

شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۰۹ ب.ظ | شطرنج-ایران | ۰ نظر

اخبار شطرنج(1)

 

سارا السادات خادم الشریعه به فینال نرسید!

ساراالسادات خادم الشریعه استاد بین المللی اهل ایران است.در مسابقات جایزه بزرگ شطرنج سرعتی بانوان فیده که توسط سایت chess.com پیگیری شد سارا خادم الشریعه توانست در دومین بازی خود توانست مقابل الگا گریا از روسیه به برتری برسد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.شطرنج باز حرفه ای کشورمان در اولین بازی موفق شده بود ایرینا کراش از آمریکا را شکست دهد و از پیش رو بردارد.برای صعور به فینال در مقابل آنا اوشنینا(شطرنج باز مطرح جهان از اوکراین)بازی کرد که در بربابر او شکست خورد و به مرحله فینال صعود پیدا نکرد.

پرهام مقصودلو(دیگر شطرنج باز مطرح کشورمان)در پنجمین دوره Speed Chess Grand Prix که به میزبانی سایت chess.com درحال برگزاری است با کسب مقام پنجمی و قرارگیری در بین 8 بازیکن برتر راهی مرحله حذفی شد که در این مرحله با پذیرفتن شکست در برابر "هایک مارتیرسیان" از ارمنستان از صعود به مرحله بعدی بازماند.

برای خواندن کامل مطلب کلیک کنید.

shatranj-iran-1

پیروزی خادم الشریعه دربرابر حریف آمریکایی در مسابقه شطرنج آنلاین:

بدلیل شیوع ویروس کرونا و اپیدمی آن در سطح جهان بسیاری از بازی ها لغو شدند به همین خاطر برخی از آنها بصورت آنلاین به رقابت خود پرداختند.یکی از این ها،بازی شطرنج بود.

سارا السادات خادم الشریعه که یکی از استادان بزرگ شطرنج ایران است مدتی بود که در مسابقان رسمی شطرنج شرکت نمی کرد که تصمیم گرفت در رقابت‌های شطرنج آنلاین سرعتی بانوان شرکت کند.

 

در مرحله دوم این مسابقات قهرمان شطرنج ایرانی با پیروزی ۷ بر ۳ در برابر حریف آمریکایی به نام ایرینا کراش راهی مرحله بعد شد. فدراسیون جهانی شطرنج بعد از پیروزی  خادم الشریعه خبر موفقیت او را اعلام کرد. خادم الشریعه باید در مرحله بعد با شطرنج بازی از روسیه بازی کند.

مسابقات جایزه بزرگ شطرنج سرعتی بانوان فیده با حضور چهره‌های برتر در حال برگزاری است. نفر اول بانوان جهان هم در این مسابقات حضور دارد و موفق شده که به مرحله بعد صعود کند.  

بانوی شطرنج‌باز ایران که در رده چهاردهم بهترین شطرنج بازان بانوان جهان قرار دارد باید در مرحله بعد در مقابل الگا گریا از روسیه بازی کند. 

این مسابقات آنلاین در چهار مرحله پیگیری می شود که در هر مرحله ۱۶ بازیکن به صورت حذفی بازی خواهند کرد. جایزه نفر قهرمان ۳۰۰۰ دلار خواهد بود.

این مسابقات تا ۳۰ تیر ادامه دارد.

برای خواندن مقاله سارا السادات خادم الشریعه و همسرش اردشیر احمدی کلیک کنید.

shatranj-iran-2

تغییر پرچم در شطرنج،به معنای تغییر ملیت و تابعیت نیست!

 

بانوی شطرنج‌باز ایرانی،غزل حکیمی فرد، گفت که تغییر پرچم در فدراسیون جهانی به منزله تغییر تابعیت نیست، بلکه امکانی برای حضور حرفه‌ای او در مسابقات شطرنج اروپا است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، غزل حکیمی‌فرد بانوی شطرنج‌باز ایرانی تصمیم گرفت پرچم خود در فدراسیون جهانی شطرنج را تغییر بدهد و و بعد از این تحت فدراسیون کشور سوئیس خواهد بود.

طی روزهای اخیر در این باره مسائل زیادی مطرح شد اما حکیمی‌فرد تاکید کرده که این اقدام جنبه سیاسی نداشته، بلکه به دلیل مسائل تحصیلی بوده است.

عکس هایی از بانو شطرنج ایرانی:

shatranj-iran-3

غزل حکیمی فرد

 

 

shatranj-iran

استاد شطرنج ایرانی

 

 

غزل حکیمی فرد در صفحه اینستاگرام به این موضوع با صراحت پاسخ داد:

shatranj-iran-5

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی