آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج

شروع بازی-کیش و مات-دانلود شطرنج-بازی شطرنج-شطرنج کودکان

آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج

شروع بازی-کیش و مات-دانلود شطرنج-بازی شطرنج-شطرنج کودکان

آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج و شروع بازی شطرنج و دانلود بازی شطرنج هم برای اندروید و هم کامپیوتر

بایگانی

رکورد ها و عجایب شطرنج:

جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹ ب.ظ | شطرنج-ایران | ۰ نظر

رکورد ها و عجایب شطرنج:

 

شطرنج با چشمان بسته!

در سال 2016 تیمورد گارف رکوردی را زد که همه حتی شطرنج بازان حرفه ای جهان مبهوت شدند.او با چشمان بسته بازی شطرنج را انجام داد.این سیمولتانه شطرنج در دانشگاه نوادا در لاس وگاس انجام شد.این شطرنج باز حرفه ای یا بهتر است بگوییم استاد بزرگ شطرنج،اصلتا ازبکستانی بوده ولی برای کشور آمریکا بازی می کند.وی 48 بازی را در 19 ساعت به اتمام رساند و 35 پیروزی و 7 تساوی و 6 شکست را بدست آورد که می شود 80.2% پیروزی!

shatranj-iran-1

 

طولانی ترین بازی شطرنج:

بیشترین تعداد حرکت در باز شطرنج،269 حرکت بوده است که این بازی توسط نیکولیک و آرسوویک در کشور صربستان در شهر بلگراد(پایتخت کشور) در سال 1986 انجام شد.این بازی 20 ساعت و یه ربع طول کشید و در نهایت بازی با تساوری طرفین به پایان رسید.این تعداد حرکت در بازی شطرنج رکورد گینس شطرنج در جهان شد!

shatranj-iran-2

برای خواندن مقاله رکوردهای گینس شطرنج کلیک کنید.

پیرترین شطرنج باز:

جانی لادیکارف در 104 سالگی در مسابقات رسمی شطرنج شرکت کرد.البته در سال 2013 فردی به اسم زولتان ساروزی در سال 107 سالگی در مسابقات شرکت کرد و رکورد جهان را مال خود کرد!

shatranj-iran-3

قدرت مهره سفید!

بین شطرنج بازان نه چندان حرفه ای که بیشتر آماتور هستند تجیح می دهند نقش مهره سفید را در بازی شطرنج داشته باشند چون فکر می کنند شروع کننده بازی که مهره سفید است امتیاز ویژه ای دارد.این موضوع حتی بین شطرنج بازان حرفه ای مثل یور وارن آدامس از استادان بزرگ شطرنج علاقه خاصی به مهره سفید داشت و حتی شعار میداد که "با سفید بازی بازی کن و برنده شو"اما عجیب بود همین شخص هیچگاه نتوانست با مهره سفید حریف خود را ببرد و همیشه با مهره سیاه حریف خود را شکست می داد!

shatranj-iran-4

این را بدانید آنچه که مهم است ترفند های شطرنج و دانسته های شما از بازی شطرنج است وگرنه اگر شما شطرنج باز حرفه ای هستید هم با مهره سیاه و هم با مهره سفید پیروز می شوید و حریقتان را مات می کنید!

برای خواندن ترفندهای مات کردن کلیک کنید.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی