آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج

شروع بازی-کیش و مات-دانلود شطرنج-بازی شطرنج-شطرنج کودکان

آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج

شروع بازی-کیش و مات-دانلود شطرنج-بازی شطرنج-شطرنج کودکان

آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج و شروع بازی شطرنج و دانلود بازی شطرنج هم برای اندروید و هم کامپیوتر

بایگانی

گشایش شطرنج1

يكشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶ ق.ظ | شطرنج-ایران | ۰ نظر

نحوه شروع بازی و گشایش:

 

چگونگی شروع بازی در بازی شطرنج:

بسیاری از مبتدیان و حتی شطرنج بازان حرفه ای بدنبال این هستند که که چگونه بازی را به نحو احسن شروع کنند و بهترین گشایش را انجام دهند..گشایش به معنی گسترده کردن مهره ها در صفحه شطرنج به منظور تهدید حریف و افزایش امنیت شاه خودی است.

برای خواندن نکات کامل تر شروع بازی شطرنج کلیک کنید.

shatranj-iran-1

روش های شروع بازی:

در یک بازی شطرنج 20 روش شروع بازی وجود دارد:همانطور که می دانید هر یک از طرفین 8 پیاده دارد هر پیاده می تواند یک خانه یا دو خانه به سمت جلو حرکت کند پس شما اینگونه 16 حرکت می توانید انجام دهید.می ماند مهره اسب که قدرت پرش از روی مهره ها را دارد.برای خواند مقاله حرکت مهره اسب کلیک کنید.

هر کدام از اسب ها هم می توانند دو حرکت L مانند انجام دهند می شود 4 حرکت از اسب ها.در مجموع شما در شروع بازی 20 حرکت می توانید انجام دهید.حال بهترین شروع بازی کدام است؟

شروع بازی:

بازی شطرنج به سه قسمت تقسیم می شود:شروع بازی یا گشایش،وسط بازی،آخر بازی

در قسمت شروع بازی شطرنج یا همان گشایش شما باید مهره ها خود را در مرکز بازی در خطوط مهم گسترش دهید طوریکه کنترل صفحه شطرنج را در دست داشته باشید.هدف از گشایش در بازی شطرنج عموما این است که مرکز را تصرف کنید(مرکز صفحه شطرنج یک مکان استراتژیک است)موانع گسترش مهره های خود را کاهش دهید تا هرچه زودتر مرکز را تصرف کنید و همچنین مانع گسترش مهره های حریف شوید.

shatranj-iran-2

بهترین شروع بازی:

بهترین شروع بازی احتمالا حرکت پیاده ها به خانه های e4 d4 c4 است.هدف اصلی یک شطرنج باز از حرکت پیاده ها باز کردن راه سوار ها است یعنی راه وزیر،فیل و... باز می شود.سوار ها بهتر است که در مرکز قرار گیرند تا کنترل را بر دست گیرند و همینطور اجازه ندهند مهره حریف در مرکز قرار گیرد.

در گشایش بازی شما باید به نظم و آرایش مهره ها در صفحه شطرنج اهمیت خاصی قائل شوید وگرنه حریف شما گشایش لازم را انجام می دهد و در موقعیت هایی که می خواهد قرار می گیرد.به یاد داشته باشید  بی نظمی مهره ها،شما را به هدف اصلی که مات کردن است نمی رساند.

آنچه ما به شما توصیه می کنیم حرکت پیاده به منظور گشایش راه سوار ها است؛یعنی با پیاده حرکت اضافی نروید و سوارهایتان را گشایش دهید.می توانید با حرکت پیاده ها ردیف d و e را باز کنید تا فیل ها بتوانند حرکت کنند.

با انواع گشایش های بازی شطرنج و گشایش باز و نیمه باز و بسته در مقاله بعدی آشنا می شوید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی