آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج

شروع بازی-کیش و مات-دانلود شطرنج-بازی شطرنج-شطرنج کودکان

آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج

شروع بازی-کیش و مات-دانلود شطرنج-بازی شطرنج-شطرنج کودکان

آموزش شطرنج و تکنیک های شطرنج و شروع بازی شطرنج و دانلود بازی شطرنج هم برای اندروید و هم کامپیوتر

بایگانی

شطرنج سه نفره چگونه است؟

چهارشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۱۰ ب.ظ | شطرنج-ایران | ۱ نظر

شطرنج سه نفره چگونه است؟

...

در بازی شطرنج سه نفره صفحه شطرنج به سه قسمت تقسیم می شود و این بازی دارای سه مهره مشکی و خاکستری و سفید است.از زمان های قدیم بسیاری از افراد در درصدد خلق شطرنج سه نفره با همان قوانین ثابت شطرنج دو نفره بودند.در نهایت شطرنج سه نفره به میدان آمد و همه را شگفت زده کرد!

shatranj-iran_1

جذابیت خاص:

بازی شطرنج دو نفره شاید برای بعضی از افراد تکراری و حتی کسل کننده باشد.از قدیم الایام،بودن افراد بیشتر در بازی،آن بازی را جذابتر و شادتر می کرد.این حرف برای بازی شطرنج نیز صدق می کند.وقتی شخص سومی وارد صفحه شطرنج برای بازی شطرنج می شود،آن بازی شطرنج جذابتر و خاص تر می شود.در این نوع بازی حالت های مختلفی امکان دارد پیش بیاید!

اول اینکه با یکی از حریف هایتان همدست شوید تا فرد سوم را مات کنید که خیلی جالب می شود و مورد دوم اینکه دو حریف شما با هم همدست شوند علیه شما!برای اینکه شما را مات کنند!

برای خواندن نکات کامل شطرنج سه نفره کلیک کنید.

shatranj-iran_2

نمونه دیگری از نمای شطرنج سه نفره

قوانین شطرنج سه نفره:

در بازی شطرنج دو نفره قوانین خاص و ثابتی وجود دارد.بازی شطرنج سه نفره نیز از همان قوانین پیروی می کند فقط اینکه شما افق دید خود را فراتر ببرید امکان دارد همان حرکت ضربدری مهره فیل در شطرنج بصورت منحنی روی صفحه شطرنج در بیاید!

برای یادگیری کامل چگونگی حرکت مهره های شطرنج کلیک کنید.

در این قسمت نمونه های حرکت مهره های شطرنج در صفحه شطرنج سه نفره را مشاهده می کنید.

shatranj-iran_3

 نحوه حرکت مهره فیل در شطرنج سه نفره را مشاهده می کنید همانطور که می بینید مسیر منحنی دارد وصاحب آزادی حرکت بالایی است!

shatranj-iran_4

در این قسمت نیز مهره اسب در شطرنج سه نفره را می بینید در شطرنج دو نفره،در بهترین حالت اسب 8 حرکت می تواند بکند ولی در شطرنج سه نفره در پوزیشن بالا 10 نوع حرکت می تواند بکند!

کیش و مات کردن:

عجیب است بدانید که در بازی شطرنج سه نفره می توانید احتمال مات کردن را دوبرابر کنید.به هر حال اگر با یکی از حریف هایتان همدست شوید احتمال مات کردن حریف مورد نظر دوبرابر می شود.البته این را نیز در نظر بگیرید اگر دو حریف علیه شما پیش بروند احتمالا مات شدنتان نیز دوبرابر خواهد بود!

برای خواندن انواع مات کردن در بازی شطرنج دو نفره کلیک کنید.

اگر که شطرنج سه نفره در زمان قدیم در دوران گری کاسپارف ابداع می شد،شاید گری کاسپارف و بابی فیشر،دو استاد بزرگ شطرنج،با همکاری هم،ابررایانه IBM را شکست می دادند!

shatranj-iran_5

 

نظرات  (۱)

بد نبود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی